داشتن شهری آباد، مدیران شهری کارآمدی می طلبد
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

 

داشتن شهری آباد، مدیران شهری کارآمدی می طلبد

 


اگر مدیریت را به درختی تشبیه نماییم که رشته های مدیریتی آن از قبیل بازرگانی، صنعتی، اجرایی، دولتی و غیره میوه های آن باشد در آن صورت مدیریت شهری میوه جدید این درخت کهن سال است. اگر بخواهیم شهری را شناسایی کنیم باید آن را از جنبه های گوناگون از قبیل میزان تمرکز جمعیت، وضعیت اقتصادی، شغل اغلب شهروندان و نیز رشد اقتصادی منطقه مورد بررسی قرار دهیم و مدیر شهری موفق است که سعی در بهبود شاخصهای یاد شده، داشته باشد و چنانچه در این امر شکست بخورد موقعیت شهر و جامعه متزلزل می شود.

  مدیریت شهری علم جدیدی است که در راستای ارتقای سطح رفاه شهروندان و بالا بردن جایگاه شهر به وجود آمده است و بسته به نظام سیاسی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورها، نوع مدیرتی آن نیز تغییر می کند. در کشور عزیزمان ایران نیز وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر منعکس کننده مردم سالاری به جهان خارج است، خود جایگاهی است که مدیران شهری در آنجا به مدیریت شهر پرداخته و برای آینده شهر برنامه ریزی می نمایند. از این رو انتخاب افرادی آشنا به امور شهری، مدیریت و آگاه به مسائل روز جامعه و نیز آشنا به مشکلات روزمره مردم گامی در راستای پیشرفت شهر و ارتقای رفاه مردم می شود.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه برگزار می گردد و مردم شریف ایران همچون گذشته با شور و اشتیاق در آن شرکت نموده و رئیس جمهور و شوراهای خودشان را انتخاب می کنند و در این میان شوراهای جدید که در واقع مدیران جدید شهرمان می شود باید از اقدامات مثبت نفرات قبل خود استفاده کرده و از اشتباهات آنها درس بگیرند و آنگونه نباشد که اشتباهات گذشته به صورت دوره ای تکرار شود و تنها نفرات باشند که تغییر می کنند.



نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت8:39---26 فروردين 1392
مدیریت شهری نیاز به تخصص دارد اول باید در کاری تخصص داشت بعد با داشتن سابقه مدیریتی مدیریت شهری را مطرح نمود
پاسخ:اي بنده خوب خدا كه بسان گل محمدي !!! عطر و بويي خاصب هم داري ، عزيز دل برادر این یادداشت را از نگاه یک کاندید شورا دیده ای و دقت نکرده ای. بنده قبلا هم در پست های قبلی یه این مطلب اشاراتی داشته ام. كه احتمالا چون در آن زمان شما مثل حالا علاقمند شهر و شهرداري و كانديداتوري شوراي شهر نبوديد بي تفاوت بوده ايد و بدان توجهي نداشته ايد حالا كه عزم خود را جزم كرده ايد تا در اين وانفسا حضور داشته باشيد مثل كسي مي مانيد كه تازه از خواب بيدار شده !!!!


هم دانشگاهی
ساعت22:17---23 فروردين 1392
سلام..در حال بررسی و مطالعه پایاننامه با موضوع مرتبط بازاریابی و گردشگری بودم که یکی از اساتید شمارا به من معرفی کردم، لطفا مرا راهنمایی کنید..ایمیل به شما زده ام.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها